skip to Main Content

A Google a Fitbit adataira pályázik

Az Európai Adatvédelmi Testület (EDPB) aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a Google fel kívánja „zabálni” a Fitbit több mint 28 millió felhasználójának egészségügyi és kapcsolódó adatait. A tervezett felvásárlással kapcsolatban elmondták, hogy a különleges, egészségügyi és egyéb adatok további összekötése és koncentrálódása komolyan veszélyeztetheti az Európában elő polgárok információs önrendelkezési jogát. Az EDPB figyelmeztet, hogy a cégeknek az egyesülés során a GDPR-ban is körülírt kötelezettségeknek kel megfelelniük annak érdekében, hogy az adatkezelések továbbra is jogszerűen legyen folytathatók

A Google, illetve anyacége, az Alphabet tavaly novemberben erősítette meg, hogy fel kívánja vásárolni a Fitbitet 2,1 milliárd dollárért, melyhez azonban szüksége van még az illetékes hatóságok jóváhagyására is.

Érthető az EDPB aggodalma, hiszen mi is megírtuk, hogy nemrég jelentette be az ír adatvédelmi biztos, hogy vizsgálatot folytat a Google-el szemben annak megállapítására, hogy jogszerűen gyűjt-e ennyi adatot a felhasználóiról.

A Fitbit mindenesetre megígérte, hogy nem lesznek az adataik hirdetési célokra használva, tehát a probléma megoldva. A Google is megígérte.

Érdekes háttérinfó, hogy a Googlenál már Health néven külön részleg van az egészségüggyel kapcsolatos fejlesztésekre, mely már több mint 500 főt foglalkoztat. Mivel a hirdetések területén nagyon nem tud már hova fejlődni a cég, ezért új területek felé fordul, az egészségügyben pedig hatalmas fejlődési potenciál van, különös tekintettel a Google saját mesterséges intelligencián alapuló IT hátterére.

Back To Top