skip to Main Content

Újabb adatvédelmi incidens a Marriott hotelláncnál

A tavalyi évben kiderült adatvédelmi incidensek közül talán az egyik legnagyobb a Marriott hotelláncé volt. Ebben összesen több mint 500 millió vendég adat kompromittálódott, mely a hírek szerint több mint 330 millió személyt érintett. Az adatok között nevek és személyazonosító adatok mellett bankkártya adatok és útlevélszámok is voltak. Az eset miatt az angol adatvédelmi hatóság (ICO) 100 millió font körüli bírságot helyezett kilátásba az esetért.

Ezt követően az átlag halandó azt gondolná, hogy egy tonnányi pénzt elköltöttek kibervédelemre és a közeljövőben biztosan nem fordul elő velük ilyen. Az első részében én még mindig biztos vagyok, hogy így volt, a második fele viszont sajnos már nem jött össze, ugyanis újabb adatvédelmi incidens következett be a cégnél.

A mostani alkalommal 5,2 millió vendég adatai érintettek. Egy franchise hotel számítástechnikai rendszerén keresztül jutottak el az adatbázis(ok)hoz a támadók, melyhez két alkalmazott belépési adatait lopták el. A cég közleménye szerint “nincs okuk” azt feltételezni, hogy banki adatokat is érintett volna az incidens, de nevek, személyazonosító, hűségprogram és a szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos adatok biztosan sérültek.

Miután észlelték az incidens, tájékoztatták róla az érintetteket e-mailben, valamint létrehoztak egy külön weboldalt, illetve telefonos segélyvonalat üzemeltetnek a következmények enyhítése érdekében.

Back To Top