skip to Main Content

A digitális asszisztensek is kémkedhetnek utánunk

A Northeastern University-n készült tanulmány szerint az Amazon személyi asszisztense, Alexa átlagosan napi 1,5-19 alkalommal kapcsol be véletlenül, amikor is átlagosan 43 másodpercet vesz fel az éppen elhangzó beszélgetésből. Ezek a beszélgetések aztán természetesen az Amazon valamelyik algoritmusában kötnek ki, melyek alapján méginkább személyre szabott ajánlatokkal bombázhat minket a nagytesó.

A tanulmány készítése során azt elemezték, hogy a különböző TV műsorok közül melyek aktiválják az otthoni asszisztenseket. A vizsgálatba bevonták az Amazon, a Google, az Apple, valamint a Harman Kardon és Microsoft asszisztenseit is.

Korábban több cikk is született arról, hogy kalandos kedvű újságírók valamely tech óriástól a GDPR 15. cikkére hivatkozva kikérték a róluk kezelt adatokat, melynek általában hatalmas meglepődés a vége, amikor szembesülnek azzal, hogy gyakorlatilag mindent tudnak róluk az online hirdetési cégek. Leo Kelion a BBC online kiadásában írt egy hosszú és részletes cikket az ezirányú tapasztalatairól, csak érdekességképp néhány infó arról, hogy milyen mennyiségű és mélységű adatot kezelt róla az Amazon:

– 31.082 darab interakció, amilyet ő vagy a családja kezdeményezett az Alexával,
– 2670 olyan keresés, amelyet a store-ban indított, ezekhez kapcsolódóan körülbelül 60 oszlopnyi adat, például, hogy milyen eszközről indította a keresést, hány termékre klikkelt rá, illetve a helyzetére vonatkozó adatok.
– 83.657 Kindle interakció, többek között minden egyes érintés másodpercre pontosan,
– milliszekundumra lebontva az olvasási statisztikái minden egyes könyvre vonatkozóan.

Ne legyenek kétségeink afelől, hogy mindent tudnak a tartalom, reklám és termék „fogyasztási” szokásainkról ezek a cégek.

Back To Top